Januarimånad 2014

Kategori: Fantastiskheter, Malmoe


Året startade storartat med fest i två länder. Denna bilden är tagen halv nio på morgonen i Köpenhamn som vi promenderade genom i takt med att solen gick upp och nyårslöftsgivare joggade in det nya året.

Bara tre dagar senare var jag tillbaka med dessa otroliga brudar!

Vi var först på plats på en alldeles strålande födelsedagsfest.

Tydligt tecken på att du befinner dig i Danmark: Askfat på toaletten.

Bästa stället någonsin att ha en fest tror jag, det var på en bar som även hade en bastu precis vid kanalen. Spenderade ca halva kvällen därinne med oräkneliga gröna tuborg.

Åkte tunnelbana med två asballa tonårstjejer som inte kunde någon svenska förutom hela texten till Flytta på dig.

Vi missade sista nattåget så fick snällt vänta på första morgontåget på flygplatsen.

En annan kväll stod Eira, Gabriella och jag i kö i två timmar men vad gör väl det när en är appepp och redo att dansa fötterna av sig på Malmös ca största galej. Gick vilse, pratade med kändisar, drack shots och tog fullkomligt orimliga bilder såsom denna.

Ballast i stan ♥

En förmiddag hjälpte jag Fristian att flytta till sin nya, fagra lägenhet.

En alldeles utmärkt kväll gick vi till Malmös kanske dyraste restaurang då Erika fyllde år. 15 meze, inte illa minsann. Det var mycket skickande och tillsist matkoma.

Vi drack fagra drinkar!

Sen gick vi vidare till Myteri där det luktade fisk och vi drack ännu fler drinkar.

TIll sist hamnade vi på en klubb vid Lilla Torg. Det är Malmös Stureplan kan en säga, mycket speciellt. Då hade vi övergett drinkarna och omfamnat tequilan. Jag tror att denna kvällen går till historien som mitt livs dyraste. Så värt.
Några dagar senare var det dags att fira min födelsedag lite till. Jag hade nämligen fått Maggio-biljetter i present. Åkte över sundet ännu en gång, denna gången mötte även frk. Oslo upp, sånt dreamteam! Det blev bara skitbilder pga konstant dans/känslostorm. Vilket geni den kvinnan alltså, bland det bästa jag sett. Efter konserten dansade vi vidare i Köpenhamsnatten med mojitos för 35dkk, minnen från förr, en köttby, svettigt dansgolv, tvivelaktiga människor och plastglassprit för att komma hem lagom till frukost. Allt tätt följt av Victorias väska.
 
Känns ju mest som att jag är ute och svinnar men lugn bara lugn, har denna månad även jobbat 50%, börjat sjuksköterskeprogrammet, sett alla avsnitt av Paradise Hotellet och tagit körkort. Händelserik start på året kan en säga.
 
Kommentera inlägget här: